Sunday 6 May 2012

Stolt!

Idag har vi varit ut till Gårdskär och lagt ett appellspår med Zelda och Christine.
I år är det ju lite annorlunda än vad det var förra året, det är inte längre föraren själv
som ska gå spåret, så Christine och jag gick helt enkelt åt varandra.

Vi var lite osäkra på huruvida vi skulle använda pinnar och verkligen köra 3x100 med 2 vinklar.
Men vi bestämde oss ändå för att prova. Vi la spåren på en åker och det var väldigt mycket vind!

Jag har inte spårat med Hedda sen i november nån gång, så jag var osäker på hur det skulle gå..
Döm om min förvåning när hon klarade det galant! Visst slog hon mycket i spåret osv. men hon hittade och markerade alla 3 pinnarna!! STOLT matte!!

Jag märker sån skillnad på Hedda från i höstas och nu, hon har förändrats mycket till det bättre mognadsmässigt, är lugnare i leken med Zelda och kan hålla fokus på uppgiften (iallafall spår) det kändes väldigt positivt idag, och det är verkligen en dag jag ska tänka tillbaka på när det känns tungt!!
Jag får inte glömma att hon trots allt är en boxer på snart 1,5 år! ;)

Hedda & Hanna

No comments:

Post a Comment