Sunday 11 September 2011

Löp..

Hedda är min första egna hund och framförallt den första tiken jag har att göra med, familjen och nära och kära har av en tillfällighet (antagligen) bara haft hanhundar.

Så det här med löp är nytt för mig och Mattias också! Hedda har varit sig själv i 2 veckor och är jätteduktig att tvätta sig, hon bryr sig inte alls om tikskyddet heller vilket underlättar såklart.

Men igår kom beteendeskillnaden vi litegrann väntat oss.
Jag var upp på Gävle BK som vanligt (inte på apellplanerna, jag lovar!) och hon ville inte göra nånting.. Inte ens när instruktören sprang och fjantade för att få UPP henne i varv, EN BOXER!!

Lät henne ligga i bilen och kika istället, för henne kvittade det, men jag vill att hon ska vara på G när vi är på klubben. Så jag hjälpte de andra kursdeltagarna lite istället, lärorikt! :)

Idag skulle vi egentligen ha spårat med Zelda och Christine men jag ställde in pga Heddas molokna jag vill bara dö uttryck. Förhoppningsvis lossnar det till veckan då vi har ett 3 dagars Kennelläger att se fram emot!

Dock skötte hon sig exemplariskt igår när vi var hemma hos vänner och käkade. Hon låg på sin filt hela kvällen.. Men särskilt boxeraktigt är det ju inte...

Nej, nu vill vi ha våran urflippade, döva, bångstyriga och knäppa boxer tillbaka!!

1 comment:

  1. Nog en bra ide att ta det lungt när hon är så påverkade av löp..onödigt att pressa. Hoppas hon piggnar till till helgen då iaf :) /C&Z

    ReplyDelete