Thursday 10 February 2011

Besviken är en underdrift!

Dom få dagarna jag är tvungen att åka till skolan
(ca: 5-6 dagar i månaden) lämnar jag Hedda hos en dagmatte.

Detta är en tjej som jag valde ut noga, samtalde med ett antal gånger,
ställde frågor om hur hon betedde sig osv innan jag slutligen träffade
henne tillsammans med Hedda, hemma hos henne för att se hur det funkade.
Vi kan kalla henne Mimmi. So far so good.
Folk som känner mig vet hur otroligt svårt jag hade att lämna bort henne,
men detta verkade så bra!

Normalt lämnar jag Hedda vid 8 och hämtar henne vid 16.
Idag 10/2 hade vi bara 2 timmars föreläsning så jag stannade till i Valbo
och köpte hundmat innan jag åkte för att hämta Hedda vid 14.30.

När jag kommer hem till Mimmi för att hämta min hund är hon inte där!!!!!!
Jag blev så otroligt ställd så jag minns inte vad jag sa, just då.
Mimmi förklarar att hon är hos en annan tjej på nordost
(ett område i Gävle jag ALDRIG skulle släppa Hedda i en rastgård direkt!)
Anledningen sägs vara att Hedda inte kommit överens med en Pumi dom också passade. Det intressanta är att Mimmi är så innihelvete dum att hon säger;
"Jag hade tänkt hämtat tillbaka henne till 16, när du brukar komma!"
- Hur ofta har dom gjort såhär?
Mimmis sambo åker före i sin bil för att visa mig vägen dit..
Nu kokar det i mig.. vad är det som händer?
HAR DOM LÄMNAT BORT MIN HEDDA TILL EN MÄNNISKA JAG INTE ENS GODKÄNT OCH TRÄFFAT??????
Jag samlar mig, min enda tanke är att behålla mitt lugn fram tills dess att
jag har Hedda i min bil!
Kommer till nordost och där står ett riktigt low life och håller min älskade boxer.
Hon har inte med sig varken fällen, gosedjuret, benen eller maten..
- Jaha, va det hennes?
Har du fler hundar där inne eller? Gud bevare mig väl!!!!!!!!!!!!!!!
DESSUTOM har hon knäppt halsbandet fel, Hedda hade kunnat strypas, IDIOT!!!

Om det nu var så att Hedda inte kom överens med pumin som dom påstår,
skulle dom enligt vårat avtal ringa Mattias snabbast möjligt och han hade hämtat henne på studs och vi hade löst det.
Jag vill varna ALLA som använder sig av dagmatte att kolla upp dom ännu nogrannare
än vad jag gjorde (om nu detta är möjligt!) SKRIV AVTAL!

Den tillfälliga lösningen blir hunddagis, det som egentligen är det bästa men lite dyrt
för en student.. det dagiset jag valt är mycket seriöst, vilket är det viktigaste!
(Dåggis)

Summa sumarum:
Ta inte åt er en boxervalp om hon är för jobbig och aktiv!
Det är en aktiv hund, och hon kräver mycket.
Men seriöst, skyll för fan inte på att hon inte går ihop                    
med andra hundar, jag blir så trött, era lata människor!
                           
Är det några i Gävletrakten som är oroliga för sin hund är de välkomna att höra av
sig så ska jag minsann namnge henne! INGEN ska råka ut för detta, snacka om brutet förtroende!!

/ Hanna innihelvete upprörd!

1 comment:

  1. Tråkigt när man väl gett någon förtroende att vakta ens hund , så beteer dom sig sådär .. Tråkigt!

    Självklart kan jag hjälpa dig med håret. Färg är rätt svårt att pricka exakt rätt men i värsta fall går det ju faktiskt att färga även löshåret..
    Kram

    ReplyDelete