Wednesday 23 February 2011

Valpkurs

Igår var vi på valpkurs för andra gången, det var lite fokus
på inkallning, så Mattias var också med.
Det var faktiskt roligare för både mig och Hedda, även om
det är "min" hund så är det minst lika viktigt att hon lyder honom också!

Vi övade på kontakttagande bla.. det funkar väldigt bra vid lek,
och lite sämre vid mat, tex korv. Hon släpper helst inte nått
så gott med blicken. (gäller även fodret)
Matfixerad tycker vissa, men jag föredrar det framför en hund
man får truga i mat, det går ju inte att träna eller nånting.

På fredag har jag tenta, så det har blivit mycket plugga nu på slutet,
så jag ser verkligen fram emot att få den skriven så jag kan ägna mig
100% åt Hedda!

Har även fått lite insikt på valpkursen, jag är nog en hönsmatte!!
Samtliga hundar ligger typ själva när deras hussar och mattar jobbar. (inte hela dagarna)
Jag tycker det är heeeemskt!!!
Men fick lite banning för Hedda behöver lära sig det, helst innan hon
är 6 månader, de blir bara svårare och svårare.
Men det känns så fånigt att lämna henne ensam när jag inte ska iväg,
fast en vacker dag ska jag väl det, så det är bara att öva.

Förresten vägde hon exakt 12 kg i Söndags.. antar att hon passerat det nu.
Hon har dubblat vikten sen jag hämtade henne.


/ Hanna

No comments:

Post a Comment