Wednesday 9 February 2011

Svårt

Ibland är det så otroligt svårt att vara konsekvent när
det enda man egentligen vill göra är att skratta ihjäl sig,
för det är en riktig spillevink denna boxerdonna, det vill jag lova.

tex;

- Man får inte "vara" i kattlådan.
  Då vet jag inte riktigt om jag ska skratta eller gråta när
  hon  mycket nöjd med sin fångst släpper en kattbajs ( som hon haft i munnen) på
  mitt bröst när jag tittar på tv. Det blir så sjukt så jag nästan skrattar ihjäl mig,
  mina renliga katter ser förskräckta ut!

- Man får inte leka med smutstvätten
  Efter åtaliga neeeej Heeeedda, så passar hon på när jag lagar mat,
  hon är allt annat än dum.
  När jag tittar till henne har hon samlat på sig en härlig skara med husses
  svettiga träningskalsonger. Det finns ju gulligare saker man vill att hon
  ska göra, är rädd att hon blir en riktig partycrascher när jag fyller år nästa vecka ;P

- Äta småsaker, eller överhuvudtaget stjäla
  Ser att hon har något i munnen, när hon är skyldig smiter hon undan
  vilket bara bekräftar mina misstankar, in med händerna i munnen på
  henne och märker att hon i min väska hittat en tampong.
  Skickligt att få av plasten på en sådan av en liten valp måste jag säga,
  för den hade sannerligen svällt upp i munnen på henne, hehe.

- När hon idiotförklarar en
  När hon gjort något riktigt dumt och jag försöker för allt jag är
  värd att få in lite vett i hennes lilla huvud och hon bara vrider på
  huvudet och tittar på mig som att "Men så farligt var det väl inte?
  det var ju bara en vas, lugna ner dig!

Ja gud, många goda skratt har det redan blivit, att ha valp är ett
heltidsjobb! Respekt till alla som har mer än 1 hund! :)

/ Hanna

No comments:

Post a Comment