Wednesday 23 March 2011

Full rulle!

Igår var det sista gången på valpkursen, och den absolut roligaste!
Vi fick testa lite ledarskapsövningar, tex gå på en smal bräda mellan 2 stolar,
inte så lätt när man är en stor, stressig boxer! :P
Som tur är så är hon tålig, för det var ju inte bara 1 gång hon brakade rakt i backen.
Trots att Mattias var med för att vara Heddas "kroppskontroll" så hann vi inte med
varje gång, snabb tjej!

Vi är anmälda till en unghundskurs som drar igång den 12 april så det ska
bli roligt, jag känner ingen nämnvärd trotsålder på henne så det
ska vara legitimt med ett uppehåll, lika bra att köra!

Eventuellt ska vi följa med Anna (Hilding) och en grupp och spåra.
Dom är också nybörjare men har tävlingsambitioner, så vi får hoppas att
Hedda och jag platsar i den gruppen, det är ju spårning som är mitt
syfte med all annan träning, tycker det verkar skitkul.
Om inte annat kan jag lära mig en del så jag och Christine kan prova själva!
Kommer dock köra bruks och inte viltspår som jag var lite inne på tidigare..


tack vare denna går ensamhetsträningen framåt, så sakteliga!


Nej nu ska vi gå en prommis, ska njuta ordentligt då det blir tentavecka
f.rom imorgon! Puuuh!

/ Hanna

No comments:

Post a Comment