Wednesday 30 March 2011

Trotsålder, mötesträning & störning

Ja, de senaste dagarna har vi varit ganska less på lilla Hedda.
Stundtals kan hon inte ens sitt!!!
Pratade med Anna Hilding om det och hon förklarade att Hedda
just nu befinner sig i sin första "puckoålder" hon ser bättre och
världen blir genast mycket roligare..
Men det tar på våra krafter att en liten boxer testar en 24/7..

- Får jag äta kattsand?
- Får jag ta skor?
- Är det ok om jag slickar på din macka?
- Jag tror jag skiter i att komma, men jag hör att du ropar
(detta är bara ett litet urplock! ;P)

På grund av detta beteende så var jag lite osäker på om mötesträningen
idag skulle fungera eller om jag och min boxer skulle bli ökända i hela Gävle.
Men hör och häpna, det fungerade utmärkt, än så länge fungerar träning,
det är bara vardagen vi kämpar lite med, hehe.

Hedda var jätteduktig, så efter träningens slut fick hon röja på en äng med
sin Aussiekompis Zelda..
Det såg jätteroligt ut eftersom Zelda verkar älska att bli jagad, och Hedda
kämpade på, trots att hon aldrig var i närheten av att komma ikapp..
Söttjejer!! :)

lägg märke till kråkan i bakgrunden


en kråka som beter sig som en riktig retsticka



3 comments:

  1. Sötnosar! Vilka fina bilder på dig o Hedda :)

    ReplyDelete
  2. Vad kul att träningen går så bra och att hon har fokus på dig trots kråka ;) Vardagen kommer den med, om de kan vara till någon tröst? ;)
    Jättefinsbilder!

    ReplyDelete
  3. Snygga pics ;) Vi ska träna i Skutskär på lördag fm. Häng på om du har lust vetja!:)

    ReplyDelete