Friday 17 February 2012

Back to basics..

Ja, för tillfället så känns det som att träningen går 1 steg fram 2 steg bak.
Jag antar att det är "charmen" med hundsport? ;P

Vi har gått tillbaka till valpstadiet för tillfället, vilket innebär kontakt, kontakt, kontakt...
Jag är väl kanske den mest opedagogiska hundägaren i hela världen också eftersom jag vill
att allt ska hända direkt! Helst igår...

Kursen går bra. Igår var det dags igen. Vi lär oss mycket små pill övningar som jag verkligen
tror kommer få stor betydelse längre fram i träningen. Man lär verkligen in hela konceptet,
vilket jag tror underlättar för Hedda vid eventuella störningar osv. Hon vet EXAKT när jag väl fått det att sitta. Hedda var väldigt ofokuserad igår, vilket jag faktiskt får ta på mig en stor del av!
Vi var på kalas hos en släkting och stressen var total, ingen ordentligen promenad och en mycket
speedad matte gled inte precis i tid (om det ens var i tid!) på kursen, vilket inte direkt hjälper en
boxers energinivå till det positiva, då presterar hon dåligt helt enkelt.

Aja, bara att träna på i veckan så ska nog se resultat så småningom!

No comments:

Post a Comment