Friday 10 February 2012

Kurs

Nu är vi äntligen igång med kurs igen! Jag kan ju inte säga annat än att jag älskar det, jag behöver struktur och "läxor" som Hedda och jag ska öva på, skönt med en så kompetent instruktör som Anna, hon är VERKLIGEN engagerad!

Vi fick delge våra tankar och mål med varandra igår. Mitt mål har ju varit att komma ut på tävlingsbanorna nån gång under året, ett mål som känns lite ouppnåeligt för tillfället. Men det var det aaaaabsolut inte enligt positiva Anna! ;P så vi får se, det kanske finns nån nyårstävling? ;)

Igår pratade vi mest och gjorde lite småsaker för att vi ska lära oss att kommunicera bättre med våra hundar, hur de gillar att bli berörda och föredrar att leka osv.

Jag hoppas Heddas och min relation stärks ytterligare men framför allt att hon mognar inför uppgifter jag ger henne! Slutmålet är att kunna vara på klubben med Zelda utan att belöna sig själv med ett enda boxerrace!
Och att klara appellen såklart ;) Sikta mot stjärnorna så når du iaf trädtopparna?


Snart kommer husse från jobbet?!

No comments:

Post a Comment